Duurzaam: Houd het netjes

Het zo laag mogelijk houden van de ecologische voetafdruk van een beurs is in ieders belang. Kijk hoe je als exposant de beurs ‘netjes’ kunt houden door duurzaam deel te nemen. Dat is niet alleen goed voor het milieu, het is ook goed voor het imago van jouw bedrijf en het medium beurzen.

Win bij de standontwerper advies in over milieuvriendelijke alternatieven zoals hergebruik van standonderdelen, verlichtingselementen en bevloering. Ook in de standwerking kun je ecologische overwegingen een rol laten spelen: huurmeubilair, duurzaam serviesgoed in plaats van wegwerpspullen, digitale informatiedragers in plaats van papieren brochures, lokale catering, minder gadgets en gimmicks, collectief vervoer voor het standteam… Er zijn tal van eenvoudige maatregelen die samen een aanzienlijk effect hebben op jullie ecologische voetafdruk.

De grootste milieuwinst maak je door producten en diensten maximaal ter plaatse aan te schaffen. Elk beurscomplex beschikt voor de meest courante diensten over lijsten met geaccrediteerde leveranciers met voldoende ervaring die in de nabijheid van het complex gevestigd zijn. Is dat niet geval, dan bieden de internationale vakorganisaties een uitweg.

Weg met wegwerp

Voor elke wegwerpoplossing bestaat er een duurzamer alternatief. Informeer bij de beursorganisator of bij jouw standbouwer naar de aangewezen leveranciers. Vooral transport van goederen weegt zwaar op uw ecologische voetafdruk.

Gebruik spullen oordeelkundig

Ruim driekwart van de brochures die je op de stand verspreidt, geraakt ongelezen zoek. Je kunt beter documentatie (elektronisch) nasturen; zo houd je het initiatief zelf in handen. Gadgets gebruik je enkel om souvenirjagers van de stand te krijgen.

Eco maar ook piekfijn

Zorg dat de stand er de hele beurs piekfijn bij blijft liggen. Spreek een beurtrol af voor het openen en sluiten van de stand, maar ook voor het leegmaken van de tafels in de cateringzone en voor de vaat.

 

2016-12-13T14:10:17+00:00 By |Tips|0 Comments

About the Author:

Het is mijn passie is om bedrijven het marketing- en communicatiemedium beurzen optimaal te laten gebruiken.