Toggle SlidingBar Area
Over ons 2016-12-13T14:10:17+00:00

BETER PRESTEREN OP BEURZEN

Lijkt het je heerlijk als de (potentiële) klanten naar jou toekomen? Dat je in een korte tijd met veel relaties van gedachte kunt wisselen. Of dat je jullie internationale contacten ook eens persoonlijk kunt ontmoeten en hen een gastvrij onthaal kunt bieden. Dat je jullie bedrijf of nieuw product aan de markt kunt tonen en direct de reacties kunt polsen. Of dat je veel nieuwe leads genereert, waarvan je ook nog eens de kwaliteit kunt inschatten?

Neem dan deel aan een beurs. Want vak- en consumentenbeurzen zijn het meest geschikte marketing- en communicatiemedium om bovenstaande wensen te vervullen. Op een beurs kun je op een efficiënte manier persoonlijk contact maken met een grote groep mensen. Op een beurs kun je herkenning creëren bij jullie doelgroep.

Jammer genoeg wordt door veel exposanten niet het optimale rendement uit een beursdeelname gehaald. De meeste bedrijven ‘staan’ wel jaarlijks op één of meer beurzen, maar echt ‘deelnemen’ doet lang niet iedereen.

Belangrijke reden is dat bij menig bedrijf er niemand is die beursdeelnames als kerntaak heeft. Je zult nooit iemand op een feestje tegenkomen die zegt dat hij of zij exposant van beroep is. Vaak zijn er diverse medewerkers bij een beursdeelname betrokken, die het er allemaal ‘bij doen’. Het gevolg is dat binnen veel bedrijven het deelnemen aan een beurs vooral een logistieke operatie is, waar iedereen weer blij is als de stand naar wens is en het druk was op de beurs.

Daar komen wij om de hoek kijken. Het is onze passie om bedrijven het marketing- en communicatiemedium ‘beurs’ optimaal te laten gebruiken. Dat kan door elke beursdeelname projectmatig aan te pakken. Door duidelijke doelen te stellen en die vervolgens uit te werken in een beursconcept. Door veel aandacht te besteden aan het selecteren, instrueren en motiveren van de standbemanning. Door de klantcontacten goed op te volgen direct na de beurs.

Via ‘ons’ medium Eerste Hulp Bij Beurzen geven wij tips en adviezen over alle aspecten van een beursdeelname. Het is een instrument om de mogelijkheden van het medium beurs optimaal uit te nutten. Het helpt je de valkuilen te omzeilen. Zowel de strategische als organisatorische aspecten komen ruim aan bod. We beginnen met na te denken over het waarom van jouw volgende beursdeelname, voordat we het logistieke traject ingaan. Wat onze dokters betreft mag die eerste stap gerust onder het genot van een goed glas wijn. Neem in ieder geval de tijd voor die eerste verkenning. Die levert verderop in het project ‘beursdeelname’ tijdwinst op en aan het eind van de rit een (veel) hoger rendement.


Eerste Hulp Bij Beurzen is een platform van Het Portaal Uitgevers

Het Portaal Uitgevers biedt vakinformatie in een aantal specifieke marketingindustriën: vak- en publieksbeurzen, congressen en meetings en promotionele producten en relatiegeschenken. Ons doel is om de kennis te vergroten bij professionals die van deze marketing- en communicatie-instrumenten gebruik maken en de verdere ontwikkelingen van deze vakgebieden te stimuleren.

Hiervoor gebruiken we diverse media zoals magazines, digitale platforms, evenementen en social media. Deze activiteiten voeren we uit onder de merknamen Expovisie, QM en PromZ.

Onze magazines

Expovisie

Expovisie is the leading specialist journal for everyone who deals with trade fairs on a regular basis: from exhibitors to trade fair managers, and from marketers to stand builders. The magazine and the www.expovisie.nl website offer exhibitors practical advice on how to optimise their trade fair participation, they can read about successful cases, and the latest news on trade fairs and trade fair calendars. Expovisie keeps trade fair organisers up-to-date on trends to do with fair concepts, collegial visions and current developments in the trade fair industry.

Expovisie is a half-yearly magazine that focuses on exhibitors and trade fair managers. They also produce special editions called Eerste Hulp Bij Beurzen (Trade Fair First Aid) and AV-wijzer (AV guide). Expovisie uses the following digital platforms: the www.expovisie.nl website, a fortnightly e-newsletter, www.beursagenda.nl – an online trade fair calendar, the www.beurzenblog.nl weblog and special interest websites www.eerstehulpbijbeurzen.nl, www.systeemoverzicht.nl and www.standbouwgalerij.nl.

QM

QM (Quality in Meetings) provides practical advice and describes organisational trends the substantive side of meetings. Quality in Meetings is a source of knowledge for meeting planners in both the Netherlands and Flanders. QM provides who wants to organise professional meetings with tips, trends, backgrounds, news, resources, suppliers, locations and destinations. QM is a half-yearly magazine that focuses on meeting planners, PCOs, conference organisers, event managers and event agencies. Its special editions are the QM Meeting Planner, the AV-wijzer, and Conference Holland. QM uses the following digital platforms: the www.qualityinmeetings.nl website, a fortnightly e-newsletter, an online location finder – www.meetingplanner.nl, the www.meetingblog.nl weblog and the www.conferenceholland.com international website.

Conference Holland

Conference Holland is the best publication for international association planners, professional conference organisers and meetings planners that are considering holding a conference or business meeting in the Netherlands. The magazine provides insight into the latest developments in the Dutch meeting industry, it presents the point of view of experienced professionals in this professional field, describes the trends in the conference field, offers tips on how to organise a successful international gathering, and provides an overview of the various destinations, locations, and service providers within the Netherlands.

PromZ Magazine

PromZ Magazine is the leading specialist journal on promotional marketing and promotional products and services that focuses on the end client.  It provides industry-focused information through interviews, cases, research and monitoring research, developments and trends.  PromZ Magazine is unique as it pays special attention to everything that has to do with premiums and corporate gifts.  Readers know that each edition contains fun and practical information about new and popular products and services, about original applications and about the people to supply these products and services.  It highlights large-scale, high-profile, consumer-oriented premium promotions.

PromZ puts out two different publications. PromZ Magazine is published half-yearly and focuses on clients for promotional marketing and promotional products and services.  PromZ Vak (PromZ Trade) is also published quarterly and is the leading specialist journalfor promotional product and service trade channels.  They manage the www.promz.nl digital channel. PromZ organises three trade fairs each year.  PromZ Event is the leading trade fair for relationship and promotional marketing, RelatieZ is the leading trade fair for corporate gifts and Christmas packages, and De Leverancierdagen (Supplier Days) is an annual opportunity for professionals from the promotional product industry to meet.